İlçemiz Tavas
11013
11:27
01.09.2020

 09-01-2019

   

TARİHİ

Tavas merkez ve bağlı yerleşim yerleri adlarının kaynağı konusunda çeşitli   rivayetler mevcuttur. Evliya Çelebi´ nin ilçeye geldiği, seyahat namasinin 9.   cildindeki´´Menteşe Sancağı´nı´´ iyice dolaşıp temaşa ettim.Osmanlı ülkesinde   böyle verimli sancak yoktur. Kazaları mamur, köyleri sıktır. Kazaları şunlardır:   Evvala taht kavgası   Muğla,Ula,yereksiyi,Gereme,Karaova,Çıravala,Yenikarabağlar,Milas,   Mandalyat,Mazin, Bozöyük,Müsevli,´´DAVAZ´´, Geremez,üzümlü,   Avredos,Döver,Eşen,Mekri, Purnaz... şeklindeki ifadelerinden   anlaşılmaktadır.

   İlçenin ilk adı´´YARENGÜME´´dir. Selçuklular döneminde yöreye   gelen ilk türk boyları bu yerin ormanlık ve avlanmaya elverişli olmasından   birbirlerini seven ve sayan arkadaşların avlandıkları yer anlamına gelen   ´´YARENGÜME´´ adını vermişlerdir. Yaren sözcüğü Türkçemizde arkadaş, dost ve can   yoldaşı, güme sözcüğü de avcılar tarafındna keklik, ördek gibi kuşların   avlanması için tertiplenen tuzak yeri anlamındadır. İlçe kurulmadan evvel   yerinin çok ağaçlık sulak olduğu ve bol miktarda av hayvanının bulunduğu rivayet   edilmektedir. İlçe olmadan evvel idari merkezi şimdiki Hırka köyüdür. Hırka   halkı veya diğer yerleşim birimlerindeki halk ve avcıları ´´Haydi yarenler Güme   Avına Gidelim´´ diye gelip bu bölgede avlanırlarmış.Daha  sonraları yerleşime   açılmasıyla bu adla anılmıştır. Tavas (DAVAZ) adının verilmesiyle ilgili olarak   çeşitli rivayetler vardır. Evliya Çelebi´ye göre Menteşe bey oğullarından Mirza   bey ferhederken Kale´de adem az buyurmuşlar. Bu sözden galat olarak Türkler   arasında Davaz olmuştur.  Türklerin (Oğuzların) Orta Asya´dan göçleri sırsında   Horasa´nın Toy kasabasından gelenler Tavas´ın bugünkü horasanlı köyüne (Merkepli   köy) yerleşmişlerdir. Bunlara Tos´dan geldikleri için Toslular denilmiştir.   Toslular deyimi zaman içinde ses değişimine uğrayarak Tavaslılar şekline   dönüştüğü Tavas isminin ikinci varsayımıdır. Diğer bir söylentiye göre Romalılar   zamanında Kale´de kurulan ´´Tubea´´ (Tebae) krallığının ´´Devuyas´´(Dövünyas´´   adındaki kralın ismine atfen bu yöreye bu ad verilmiştir. Zaman içerisinde ve   yöresel şive özellikleriyle bu sözcük sonraları Davaz şeklinde söylenir   olmuştur. Ancak ´´Z´´ sesinin türeme hadisesi anlaşılamamaktadır. ´´Tavas´´   adının ´´Tav=Dağ,Tepe) kelimesi ile ilgisi olduğu düşünülebilir. 19. yüzyıl   sonlarındaki Aydın vilayeti salnamelerinden çıkan neticeye göre kazanın adının   ´´Taba´´ veya ´´Tabac´´ dan gelmesi ihtimali üzerinde durulur.Aynı salnamelerde   Tavas kaza adı olarak zikredilirken kaza merkezi olarak ´´Yarengüme´´ denilir.   Yine 20.yüzyıl başlarında salname_i vilayeti Aydın´da Tavas namıdiğer   Yarengüme´nin eski isminin ´´Taba´´ olduğu rivayeti mevcuttur. Bir rivayete   görede büyük İskender Asya seferine çıktığında bugünkü yerleşim merkezinde mola   vermiş, bu mola sırasında askerler arasında meçhul bir sari hastalık türemiş ve   pek çok ordu mensubu ölmüş. Bunun üzerine İskender askerlerini acale toplamış ve   buraları göstererek kendi dillerinde lanet olsun manasına gelen ´´Tavas´´   diyerek hızla bu bölgeden ayrılmış.Ayrıca Tavas isminin Anadolu´da başka bazı   yerleşim birimlerinde de tarih içinde kullanıldığı görülmektedir. Solakzade   tarihinde sultan 1.Murat´ın Rumeli  fetihlerinden bahsedilirken Niğbolu ve   Tavas´lı şehirlerinin fethinden bahsedilmektedir. Yine Bozok,Maraş,Malatya   sancakları hususunda bilgiler verilirken ´Davas,Davaslı cemati´´ nden   bahsedildiği görülmektedir. Ayrıca Saruhan ve menteşe sancaklarına bağlı   ´´Tavas, Tavaslı´´ cemaatinden bahsedilmektedir.

 

09-01-2019

 

 

 

 

COĞRAFİ ÖZELLİKLERİ

 

Denizli´nin güney batısına düşen Tavas, denizden yüksekliği 950 metre olan   şirin bir ilçedir.1691 km kare yüzölçümündedir.1997 nüfus sayımına göre, nüfusu   12.949, 2000 nüfus sayımına göre ise de 65.136.000 dir.Kasaba ve köyleriyle   beraber nüfusu 62,981 dir. 10 kasaba ve otuzaltı köyü vardır.Tavas´ı doğudan   Acıpayam,batıdan Aydın Karacasu,güneyden Kale,kuzey batıdan Babadağ ilçeleriyle   kuzeyden Denizli ili çevrelemektedir.

   İlçe yüzey şekilleri bakımından etrafı dağlarla çevrili   düz bir ova görünümündedir.Esasında Tavas ovası 950 rakımlı bir yayladır.Tavas   ovası mezoik kalkerden olup 2. Zaman oluşumu karekterindedir. Bu ova 30.000   hektardır. Kuzeyde Babadağ, Güneyde Bozdağ, Doğuda (Kızılhisar)Serinhisar   dağları, batıda Kale ilçesiyle çevrilmiştir. Bu ovanın Bozdağ eteklerinde   bulunan bölümüne Barza ovası denir. İlçemizdeki önemli dağlar şunlardır.Çıplak   dağı,ilçe merkezinin doğu bitişiğindedir.Büyük baba ve kara baba dağları   Yahşiler ve Seki köylerinin tam kuzeyindedir.Büyük Baba Aydın Karacasu tarafına   bakan gökbel´in kuzey doğusundaki en yüksek zirvedir.Bu zirvenin tepesi 20.000   metre karelik düz bir alan olup Baba türbesininde burada olduğu rivayet   edilmektedir.Karababa dağı,Karahisar kasabası Yağlılar mahallesinin tam   kuzeyinde en yüksek zirvedir.Bu zirvede yazları kar eksik olmaz.Bu zirvenin   doğusunda Karacaoluk,batısında Dolayoluk,güneyinde Çağlak su kaynakları vardır.   Kızılhisar dağı,Sarabat köyü ile Serinhisar ilçesi arasındaki dağdır.   Tınaz dağı,Pınarlar kasabası ile Ovacık köyü arasındaki dağdır.Dede dağı Solmaz   ile baharlar köyleri arasında bir dağ olup adını dede türbesinden almıştır.   Bozdağ, Balkıca ve Derinkuyu köylerinin doğusundaki dağdır. Zirvelerinde sedir   ormanları vardır.Acıpayam ilçesinin Gireniz vadisi ile Tavas´ın Barza ovası   arasında bulunur. Tavas-Acıpayam ilçe sınırını oluşturur. Yüksekliği 2.241   metredir. Avdan dağı Kayapınar ve Denizoluk köyleri yakınındadır.

    İlçenin 3 önemli ovası vardır.Bunlar Tavas,Barza ve   Sarıova larıdır. Tavas ovası; Tavas merkez Kızılcabölük,Karahisar,Çalıköy   ,Sofular,Ebecik,Altınova,Çiftlik,Hırka,Solmaz,Medet,Garib-köy,Pınarlar gibi köy   ve kasabaların yerleşim merkezidir. Barza ovası;   Konak,Bahçe,Yorga,Balkıca,Horasanlı gibi köy ve kasabaların yerleşim   alanıdır.Sarıova ise;Sarabat ve Tekke köyleri ile Kazık beli yakınındaki yüksek   bir yayladır.

   Aydoğdu sınırları içinde Yoran yaylası,Karahisar   kasabasının kuzey batısında ormanlık ve sulak,otlak halindeki Asar yaylası   yörenin en önemli yaylalarıdır.

   Tavas yöresinin akarsu ve gölleri ise şunlardır. Solmaz   çayı,Solmaz köyünün doğusunda Dede dağının tabanından çıkan kaynak su ile   çevredeki küçük su kaynaklarını alarak Medet köyünün batısında Yarbaşı mevkiinde   Medet çayı ile birleşir.Medet çayı, Medet köyü çevresindeki su kaynaklarını   alarak Solmaz çayına karışır ve çiftlik çayını oluşturur.Kırpınar çayı,Karahisar   kasabasının güneyindeki kaynayan Kırkpınar suları ile dogusundan gelen çiftlik   çayını alarak oluşur. Dümbelek çayı,karahisar kasabası Asar yaylasından gelen   sular ile Yağlılar mahallesinden çıkan İncilipınar kaynağını alarak Karahisarın   batısında Dümbelek çayı adını alır. Yenidere çayı,Kırpınar çayı ile Dümbelek   çayının Yahşiler köyü Sakarca mahallesinde birbirine karışmasından oluşur.Bu çay   Sofular,Ebecik köylerinin batısından,Yahşiler köyünün güneyinden,Avdan köyünün   doğusundan Kale sınırları sınırındaki İnceğiz köyü yakınlarında Eskere   yöresinden gelen Akçaya karışarak Kemer barajını besler.

    Kızılca gölü,ilçemizde doğal olaral Kızılca kasabasında   Kızılca gölü vardır.Temmuz ve Ağustos aylarında suyu çekilir. Aydoğdu göleti   Yoran yaylasındaki su kaynaklarını bir arada toplayan toprak-kaya dolgu sulama   göletidir.

   İklim ve bitki örtüsü bakımından ilçemizin özel bir   konumu vardır.İklim bakımından 3 bölge iklimi kendini gösterir.Zaman olur iç   Anadolu iklimi tesirinde kalarak yazları kurak ve sıcak,kışları soğuk ve   ılıktır.Yağışlar daha çok ilkbahar aylarında olur. Dağları genellikle fundalık   ve makidir.Bozdağ´da sedir ormanı vardır.Yer yer dağların çoğunda gür ormanlar   bol su kaynakları hayvanlar için zengin otlaklar ve büyük düzlükler halindeki   yaylalar geçitlerle birbirine bağlıdır.

    Tavas ilçesinin iklim durumu doğal olarak bitki   örtüsüne ve ürünlerine etki eder.İlçe topraklarının çoğunluğu işlenebilir   durumdadır.Buna göre ürünlerin başında buğday,arpa ,nohut ve tütün   gelmektedir.

 

 

KÜLTÜRÜ

Aile Yapısı :    Tavas'ta (bilhassa köylerinde)    büyük baba, ebe(babaanne), baba, gelin ve torunlardan oluşan ataerkil,   birleşik aile düzeni vardır. Gelinler evde babası ve eşi dışındaki erkeklere   "ağa" der, kız varsa "bılla" denir. Çocuklar büyük amcalarına "büyükbaba",   hanımına da koca ana derler. Yaşça babadan küçük olanlara amca ve hanımlarına   yenge denir. Amca veya dayı çocukları birbirlerine  "aga, aba" diye, küçüklere ise isimleri ile   hitap ederler.  (Amca oğlu, amca kızı,   dayı oğlu,  dayı kızı, hala oğlu, hala   kızı, teyze oğlu, teyze kızı şeklinde çağrılır.)  Anne ve babanın amca veya dayısına çocuklar   dede, onların hanımlarına da ebe derler.

 

                  Günümüzde artık bu aile   yapısının köylerde de dağılmaya başladığı gözlenen bir husustur. Bu tip   ailelerde eğer varsa dede, yoksa en yaşlı erkek üyedir ve dede sağ olduğu   müddetçe erkek çocuklar evlenseler bile izinsiz ayrılamazlar, birlikte yaşarlar.   Aksi halde ayıplanırlar. Gelinler kocalarının annelerine ana, babalarına baba   diye hitap ederler. Genel konuşmalarda kaynana ve kaynata derler. Kocanın erkek   kardeşine kayın denir. Damat ise eşinin anne ve babasına daha önce nasıl hitap   ediyorsa, onu devam ettirir. Genel konuşmada ise kaynana ve kayın baba diye söz   eder. Kız çocukları evlenip çoluk çocuğa karışsalar da baba ocağındaki yerlerini   korurlar. Babaları ölse de evin en büyük erkeği kimse ona aynı şekilde saygıyı   devam ettirirler. Cumhuriyet dönemine kadar, iki evlilik yaygın olmasına rağmen,   sonraları git gide yok olmuştur.

 

                    Akraba ve Komşu İlişkileri   : Ataerkil aile yapısına    bağlı olarak akrabalık ilişkileri oldukça sıkıdır. Dede, ebe, baba, ana,   aga, aba, bılla, yenge, dayı, hala, teyze, amca, görümce akrabalık zincirinin   halkalarıdır. Bilhassa köylerinde kan bağı dışında oluşturulan, bazı dostluklar   vardır ki bunlar da büyük önem taşır.

  • a)      Süt   Kardeşliği(Emişmek) : Çocuklar anne sütü ile   yetiştirilirler. Sütü yetersiz olan anneler, sütü yeterli olan bir anne ile   anlaşarak çocuğunu emzirtir. Böylece bu çocukla, süt annesinin çocukları   arasında ömür boyu sürecek kardeşlik bağı tesis edilmiş olur.
  • b)      Kardeşlik: Birbirleriyle iyi anlaşan, sevinç ve   üzüntülerini paylaşan insanlar birbirlerini karşılıklı kardeş ilan ederler.   Birbirlerine bundan sonra "kardeşlik" diye hitap ederler. Erkeklerin kendi   aralarında, kadınların kendi aralarında oluşturduğu ve devamlı yardımlaşmayı   gerektiren bu bağ ömür boyu sürer. Farklı köylerden kardeşlik tutma suretiyle   oluşturulan bağlar daha güçlüdür.
  • c)      Yaren : Kadınlar  aynı yılda doğmuş   yaşıtlarıyla, daha iyi anlaştıkları için birbirleriyle arkadaş olurlar ve ona   "yaren" denir, birbirlerine de " yarenim" diye hitap ederler.
  • d)      Irafık (refik)   : Kız kaçırmada ,oğlana yardım eden arkadaşına ırafık   denilir. Erkekler yaşıtları arasından iyi anlaştığı birini ırafık seçer, bu bağ   ve ilişkileri ömür boyu devam eder.
  • e)      Tertip: Aynı dönem askere gidenlerin oluşturduğu bir arkadaşlık bağıdır.
  • f) Asker arkadaşı: Askerliğini beraber yapmış erkekler   arasında sonraları da devam eden bir dostluk bağıdır. Asker arkadaşları,   bulundukları köy ve kasabalara gidilerek ziyaret edilir.
  • g)      Sağdıç : Damat ve geline evliliklerinde yardımcı olan ayrıca evlilik ve gerdek   hakkında sır bilgileri veren kişilere denir. Sağdıç evli kadın veya evli   erkekten olur ve yaşları da gelin ve damada nazaran çok az da olsa büyüktür.

Son yıllarda   sağdıçlığın, esas fonksiyonundan uzaklaşıp, şekli bir hal almasından dolayı,   bekarların da sağdıçlık yaptıkları görülmektedir. Bazı köylerinde çocuklar   babalarının sağdıçlarına "gocu buba" diye adlandırmaktadırlar.

 

            Bunlara ek olarak pamuk toplama gibi başka vilayetlere çalışmaya   gidenlerin oluşturduğu küçük arkadaş gruplarından söz edilebilir. Bilhassa   köylerde göçebe hayat ve çiftçiliğin    sürekli yardımlaşma gerektirmesinden dolayı komşuluk ilişkileri oldukça   güçlüdür. Adeta bütün köy birbirinin komşusu gibidir. Yaylak ve kışlaklarda,   aynı yurtlara çadır kuran, günlük işlerinde dahi yardımlaşan, yiyeceklerini   paylaşan ayrılmaz komşular vardır. Bir çok ev aletleri müşterek kullanılır, acil   durumlarda eksiklikleri birbirlerinden tamamlarlar. Komşu evi ikinci bir ev gibi   görülmektedir. Günümüzde bu komşuluk ilişkilerinin git gide geçmişe oranla   zayıfladığı görülmektedir.

 

            Misafirperverlik en   önemli özelliklerinden biridir. Eve dışardan gelenler kim olursa olsun, eski   Türk kültür geleneğine bağlı kalarak ve dini motivasyonun da etkisiyle "Tanrı   misafiri" kabul edildiği için, günün hangi saatinde olursa olsun tok olduğunu   söylese de  mutlaka sofra kurulur, en iyi   yiyecekler ikram edilir, en iyi eşyalar kullandırılır, en iyi şekilde hizmet   edilir.

 

TURİZM

HERACLEA SALBASE

Tavas ilçesi Vakıf Köyü bitişiğinde kalıntıları   bulunmaktadır. Aphrodisias(Geyre) le çağdaş bir kenttir. Muhtemelen Hellenistik   dönemde kurulmuş olmalıdır. Apollonia ile Aphrodisias antik kentleri arasındaki   yol güzergahı üzerindedir. Adına sikke bastırılmıştır. Muhtemelen M.S.   5.yüzyıldan sonra diğer tüm antik kentler gibi kentin çevresi sur duvarları ile   çevrilmiştir. Kalıntıları yer yer yüzeyde görmek mümkündür. Sur duvarları ile   Vakıf Köyü arasında doğu/batı istikametinde uzanan oldukça tahrip edilmiş   stadyum kalıntıları bulunmaktadır. Kentin en parlak çağı Roma dönemindedir.   Bizans döneminde sehir nüfusu oldukça azalmıştır. Malazgirt meydan savaşından   sonra Türklerin eline geçmiştir. Türklerin yöreye geldiği zaman küçük bir köy   haline gelmiştir. Halen yıkıntıların yanında Vakıf Köyü bulunmaktadır. Tavas´ 9   km. uzaklıktadır.  Bugün tamamen izi silinmek üzere bulunan bu eski çağın antik   şehrin depremden bu hale geldiği tahmin ediliyor. 

APOLLONİA

Bu antik eski çağ şehri de Tavas ilçe sınırları içinde olup   Medet köyü yakınlarındadır. Bu gün bu şehirde kaybolmayan su kemerleri,şehir   kalesi ve yerleşim yerine ait izlere raslanmaktadır. Apollonia batıda   Tabae  yolu ile Karya´ya Tavas yolu ile Frigya Aphrodisias yolu ile Likya   bölgesine açılır. Apollonia kentinin kuruluşu bilinmemekle birlikte höyük   yerleşimi eski tunç çağına kadar inmektedir. Adına Hellenistik çağdan aldığı,   Roma döneminde en geniş yerleşim sahasına sahip olduğu yüzeydeki kalıntılardan   anlaşılmaktadır. Höyük tepesinin güneyinde yer alan kayalık alan üzerinde   Apollonia  antik kentinin Nekropolü bulunmaktadır. Kayalara oyulmuş sanduka tipi   mezarlar ile pişmiş topraktan yapılmış tuğla mezarlar ve küp mezarlar olmak   üzere üç çeşit gömü şekli vardır.Köy içinde bulunan caminin temelleri Apollon   mabedinin temelleri üzerine yapılmıştır.Kesme blok taşlardan yapılmış olan güney   duvarı temelleri yüzeyde görülebilmektedir.

HERACLEA HİERON

Eski çağ eserlerinden ve daha çok Roma tarzında olan bu   şehir kalıntısı Kızılcabölük kasabası 2 km kuzey doğusunda yer almakta olup,   tapınak yeri ve bazı kısımları haricindeki yerler tamamen yıkık durumdadır.   Kuzey güney doğrultusunda uzanan höyük tepesi üzerinde yer alan kalıntılar büyük   boyutlu taşlar üzerinde olup, Roma döneminde yaşamış önemli bir kişiye ait   anıtsal bir mezar yapısına ait  kabartmalardır.Kabartmaların konuları Artemis   Apollon Heracles Dionysos menadlar Nehir tanrısı Tmolos Pan vb. dir. Uslup   olarak Roma dönemine aittirler. Müze müdürlüğü tarafından 1994-95-96 yıllarında   kazı yapılarak düzenleme çalışmaları yapılmıştır.Kabartmalar tel örgü içine   alınmış,ışıklandırması gerçekleştirilmiştir.

 

SEBASTAPOLİS

Tavas İlçesinin 19 km güneyinde bulunan Kızılca   Kasabası´nın iki km doğusunda yer almaktadır.Anıtsal yapıların ve antik kent   dokusunun bulunduğu yerler erozyon sebebiyle örtülmüş ve tarım arazileri haline   gelmiştir. Yüzeydeki izler Roma ve Bizans karakteri göstermekte Aphrodisias   Heraclea Salbace Apollonia ile çağdaştır. Muhtemelen kent ortasında olduğu kabul   edilen höyük tepesi kentin Akropoludür. Eski tunç yerleşimi olduğu tahmin edilen   höyük tepesi üzerinde duvar kalıntısı yer almaktadır.Höyük tepesinin yaklaşık   250-300 metre kuzeyinde 60X150 metre ebatında tarım yapılarak tahrip edilmiş   yüzeyde bir kaç basamağı görülen stadion bulunmaktadır. Kentin doğusunda   Akropolden  1,5 km mesafedeki yolun iki tarafından lahit ve podyumlar yer   almaktadır.Lahitler Roma devri karakterinde olup Aphrodisias tipi tabir edilen   lahitlerdendir.

BARZA

Tavas´a bağlı Yorga köyü sınırları içerisinde bulunan bu   şehir kalıntısı da Roma devrine aittir.Yıkık durumdadır.1945 yıllarında bir   Alman bilim adamı incelemiş ve büyük yerleşim yeri olduğunu   saptamıştır.  

ALTINOVA (Tilkilli) HÖYÜĞÜ

Tilkilli höyüğü yeni adı Altınova olan köyün güneyinde köy mezarlığının   içindedir.Bu höyükten çok az eser kalmıştır.

 

    SU KEMERLERİ

Tavas ovasının batısında derin bir vadiden akan Yeni dere   çayı,ovamızdaki Solmaz çayı,Kırkpınar çayı ve Medet,Garipköy ve Ulukent´ten   gelen su kaynakları ile beslenir.Yeni dere çayından,eski çağlarda ilçemize komşu   yerde kurulan Afrodisias ( Geyre ) ovasını sulamak için o çağlarda yer altından   su kemerleri ile adı geçen ovaya su akıtılmıştır. Bu su kemeri Tavas´a bağlı   Yahşiler köyünün Kızılköy mahallesi Yeni Değirmen mevkiinden Yeni dere çayı   setlenerek yapılmış ve kemer bugün hala sağlam,bazı yerleri çökük olmasına   rağmen ayakta durmaktadır.Bu kemerin yer altı uzunluğu 14 km ye yakındır.

KEÇELİLER   HÖYÜĞÜ

Tavas   ilçesi Keçeliler köyü sınırları içinde Tavas Kale  karayolunun 600 metre   kuzeyinde yüksekliği 7-8 metre bulan basık bir tepe görünümündedir.Höyük   Prehistorik dönemlerde kullanılan yerleşim   alanlarındandır.

BADEM BELENİ   TÜMÜLÜSÜ

Tavas İlçesi Hırka Köyü´nün Badem Beleni (kayadibi) yöresinde   bulunmaktadır. Yığma tepe şeklinde olan tümülüs Frig geleneğinin   devamıdır.

TAVAS SOFULAR KÖYÜ    CAMİİ

Cami tek mekanlı,ahşap bir yapıdır. Altı sütun üzerine oluşturulan bir   son cemaat yeri mevcuttur. 31.10.1946 yılında bitirilerek hizmete açılan caminin   içinde mihrap duvarı hariç, camiyi çevreleyen ahşaptan kadınlar mahfili   bulunmaktadır. Ahşap tavanda, ortada aynalı ve içi içe geçen yıldız motifli   tavan göbeği yer almaktadır. Duvarlarda eski yazı rozetler, mihrapta ise perde   motifi yer almaktadır.

OVACIK KÖYÜ  ÇARŞI   CAMİİ

Tavas ilçesi, orta mahalle,basmacılar sokakta bulunan  Himmet oğlu Hacı   Hasan Vakfı adına kayıtlı çarşı camii, kareye yakın dikdörtgen planlı,içten   ahşap tavan, dıştan kiremitle kaplı beşik çatı ile örtülüdür. Caminin kuzeyinde   iki katlı ahşap son cemaat yeri ve kuzey batı köşede kare kaideli köşede   silindirik gövdeli taş malzeme örgülü minarenin kapısı üzerinde H.1227 (M.1860)   tarihli üç satırlık kitabesi bulunmaktadır

Yayın Tarihi: 01.09.2020